Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΜΠΑΡΕΤΗ


Σύσκεψη στο Δημαρχείο Λαγκαδά πραγματοποιήθηκε με την παρουσία του Δημάρχου Λαγκαδά κ. Γιάννη Καραγιάννη, του προέδρου του ΟΑΣΘ κ. Στεφανίδη και του προέδρου του ΣΑΣΘ κ.Παπαϊωάννου. Αποφασίστηκε από κοινού η κατασκευή του σταθμού μετεπιβίβασης στο στρατόπεδο Μπαρέτη, προκειμένου να λειτουργήσει από τις αρχές του νέου έτους.

«Η επέκταση της παροχής αστικών συγκοινωνιών στους κατοίκους των εννέα δήμων του επαρχείου Λαγκαδά θα αλλάξει το τοπίο και θα προσφέρει στο επιβατικό κοινό συχνότητα δρομολογίων και φθηνά εισιτήρια», όπως σημείωσε ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ. Εξήρε την άριστη συνεργασία με τον Δήμαρχο Λαγκαδά , ο οποίος έκανε λόγο για άρση του συγκοινωνιακού αποκλεισμού της περιοχής .

«Αισθανόμαστε δικαιωμένοι μετά από 7 χρόνια συνεχούς αγώνα για την δημιουργία σταθμού μετεπιβίβασης στο Λαγκαδά και γραμμής κορμού προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Εισακούστηκαν οι θέσεις μας και πλέον παίρνει «σάρκα και οστά» η σύμβαση μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου, ΚΤΕΛ , ΟΑΣΘ και Δήμου Λαγκαδά. Ο γολγοθάς της μετακίνησης των δημοτών μας τελειώνει. Ο Δήμος Λαγκαδά έχει μπει ανεπιστρεπτί σε δυναμική αναπτυξιακή τροχιά», τόνισε ο Δήμαρχος Λαγκαδά κ. Καραγιάννης .

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΑΓΚΑΔΑ - ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ


Ο Δήμαρχος Λαγκαδά κ. Γιάννης Καραγιάννης μετά από αλλεπάλληλες συναντήσεις με μαθητές και γονείς του Δήμου και συνεχή επικοινωνία και με τo γραφείο του Υφυπουργού Παιδείας κα Χριστοφιλοπούλου, τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας κο Καρτσιώτη και τον αρμόδιο Αντινομάρχη Θεσσαλονίκης κο Τσαμασλή, αποφάσισε με δική του πρωτοβουλία και κατόπιν έγκρισης από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να προβεί σε μίσθωση λεωφορείων του ΚΤΕΛ για την επίλυση του προβλήματος της μεταφοράς των μαθητών. Να σημειωθεί ότι η μεταφορά τους ξεκίνησε άμεσα από την Τετάρτη 29-9-2010.
Ο Δήμαρχος Λαγκαδά τόνισε: «Πρόκειται για μία έκρυθμη πλέον κατάσταση. Τα περισσότερα σχολεία του Δήμου μας τελούν υπό κατάληψη και εμείς δεν μπορούμε να τηρούμε στάση αναμονής και σιγής απέναντι στην κεντρική εξουσία. Το πρόβλημα έπρεπε να είχε ήδη λυθεί με το χαρακτήρα του κατεπείγοντος. Τα διαδικαστικά ζητήματα δεν μας αφορούν αλλά μας αφορά ότι εκατοντάδες μαθητές και γονείς του Δήμου μας συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται καθημερινά. Αναμένουμε την οριστική λύση του προβλήματος από την πολιτεία την επόμενη κιόλας ημέρα. Η απόφασή μας για μίσθωση οχημάτων έχει ως μόνο μέλημα την εξυπηρέτηση των μαθητών μας και την ασφαλή μεταφορά τους από και προς τον προορισμό τους».

Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

Συνέντευξη του Δημάρχου Λαγκαδά κ. Ιωάννη Καραγιάννη

Παραθέτουμε αυτούσια τη συνέντευξη που έδωσε ο Δήμαρχος κ. Καραγιάννης ενόψει των επερχόμεων δημοτικών εκλογών στον Δημοσιογράφο Πασχάλη Μητρακούδη του Λαγκαδάς Net.

Πραγματοποιώντας έναν απολογισμό της μέχρι τώρα θητείας σας (δύο τετραετίες), ποια θεωρείτε τα σημαντικότερα έργα που έχετε πραγματοποιήσει στο δήμο Λαγκαδά;
 Στα οκτώ χρόνια διοίκησης του Δήμου Λαγκαδά εργαστήκαμε σκληρά για την ανάπτυξη του τόπου μας και την βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας. Διεκδικήσαμε με επιτυχία πόρους από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και την ευρωπαϊκή ένωση και υλοποιήσαμε το πρόγραμμα μας, χωρίς να επιβαρύνουμε τον συνδημότη με καμία πρόσθετη δαπάνη. Επιγραμματικά αναφέρω μερικά από τα έργα που έχουμε υλοποιήσει και συνεχίζουμε να υλοποιούμε:
 -    Κατασκευή αποχετευτικού δικτύου και δικτύου όμβριων υδάτων στην πόλη του Λαγκαδά
-    Κατασκευή έξι νέων σχολείων : 2ο Δημοτικό Λαγκαδά, 3ο Δημοτικό Λαγκαδά, Τετραθέσιο Νηπιαγωγείο Λαγυνών, Νηπιαγωγείο Καβαλαρίου, Δημοτικό Σχολείο Χρυσαυγής, Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου και δημοπράτηση άλλων τεσσάρων στους επόμενους μήνες
-    Αντικατάσταση όλων των παλαιών δικτύων ύδρευσης στα Δ.Δ Καβαλαρίου, Κολχικού και Λαγυνών
-    Ανακαίνιση των Λουτρών Λαγκαδά και του περιβάλλοντος χώρου. Δημιουργήσαμε μια σύγχρονη λουτρόπολη με διεθνείς προδιαγραφές, ένα πραγματικό στολίδι για τον Δήμο μας. Ανακαινίσαμε με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκό πρόγραμμα τους βυζαντινούς λουτήρες που αποτελούν πλέον σήμερα ένα σημείο αναφοράς για την ιστορία του τόπου μας.
-    Μεταφορά ποσίμου νερού σε Κολχικό, Δρακόντιο και Ανάληψη
-    Ανάπλαση, ασφαλτόστρωση, διαγράμμιση και ανακατασκευή των δρόμων Λαγκαδά - Ασσήρου, Λαγκαδά - Κολχικού, Λητής - Λαγυνών
-    Εφαρμογή του σχεδίου πόλεως στον Λαγκαδά. Διανοίχτηκαν, κρασπεδώθηκαν και ασφαλτοστρώθηκαν δεκάδες δρόμοι και δημιουργήθηκαν νέες συνθήκες οικονομικής και οικιστικής ανάπτυξης.
-    Κατασκευή νέου Κλειστού Γυμναστηρίου στα Λαγυνά και επτά μικρών γυμναστηρίων σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα.
-    Λειτουργία σε ιδιόκτητους σύγχρονους χώρους 4 νέων ΚΑΠΗ (Λαγκαδά, Ανάληψη, Περιβολάκι, Ηράκλειο).
-    Δημιουργία ΚΕΠ (Κέντρου Ενημέρωσης Πολιτών) στο Λαγκαδά
-    Δημιουργία ΚΔΑΠ (Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών) στο Λαγκαδά
-    Κατασκευή επτά γηπέδων 5X5 και γηπέδων μπάσκετ (Ανάληψη, Καβαλάρι, Ηράκλειο, Κολχικό, Περιβολάκι, Χρυσαυγή και σε δύο μήνες στα Λαγυνά).
-    Κατασκευή κόμβου εισόδου - εξόδου Εγνατίας Οδού στο ύψος των Λουτρών Λαγκαδά
-    Ανάπλαση της οδού Λουτρών. Ένας σύγχρονος αστικός δρόμος που αναβάθμισε αισθητικά και λειτουργικά το κέντρο του Λαγκαδά.
-    Αναπλάσεις των πλατειών όλων των Δημοτικών Διαμερισμάτων (Λαγκαδά, Χρυσαυγής, Ηρακλείου, Περιβολακίου, Λαγυνών, Κολχικού, Ανάληψης)  
-    Παροχή δωρεάν και ασφαλούς ασύρματου INTERNET για όλους.
-    Ίδρυση δικτύου βιβλιοθηκών σε όλα τα Δημοτικά Διαμερίσματα με κορυφαία αυτή του Λαγκαδά με 10.000 βιβλία
-    Δημιουργία και λειτουργία σταθμού ΕΚΑΒ στα Λουτρά Λαγκαδά.
 Με το πρόγραμμα «Καλλικράτης», ο διευρυμένος Δήμος Λαγκαδά είναι ο τρίτος σε έκταση μεγαλύτερος δήμος της χώρας μας. Πως θα καταφέρετε πρακτικά να λειτουργήσετε ισσοροπιστικά μεταξύ των 45 οικισμών που απαρτίζουν το νέο δήμο;
 Ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» είναι ένα εντελώς νέο, πολυσύνθετο και πολυφωνικό σύστημα διοίκησης που έχει σχεδιαστεί με βάση την συμμετοχική Δημοκρατία και προϋποθέτει γνώση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Βασιζόμαστε στην εμπειρία διοίκησης, στο έργο μας, στην γνώση των προοπτικών, των στρατηγικών πλεονεκτημάτων αλλά και των προβλημάτων της ευρύτερης περιοχής.
Έχουμε ήδη ετοιμάσει το γενικό πλαίσιο διοίκησης του νέου μας Δήμου, καθώς και το ειδικότερο πρόγραμμα δράσης για κάθε ένα από τους επτά συνενούμενους δήμους. Έχουμε προχωρήσει στην σωστή ιεράρχηση των προτεραιοτήτων, στην ορθολογική κατανομή πόρων και αρμοδιοτήτων, στην αντικειμενική αξιολόγηση των προβλημάτων και στην εκπόνηση ενιαίας και ρεαλιστικής στρατηγικής ισόρροπης ανάπτυξης από άκρη σε άκρη στον νέο μας Δήμο.
Πεποίθηση μας, ότι με όραμα, σοβαρότητα και ευρείες κοινωνικές συμμαχίες σε όλα τα Δημοτικά Διαμερίσματα μπορούμε να γίνουμε ο πρώτος Δήμος σε ολόκληρο το Νομό Θεσσαλονίκης.
 Ποιες οι προτεραιότητες έργων που θέτετε για το διευρυμένο δήμο Λαγκαδά;
 - Προώθηση μεγάλων έργων υποδομής σε ολόκληρο το νέο Δήμο.
- Ολοκλήρωση όλων των έργων και των μελετών που έχουν ήδη αρχίσει με αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων των σημερινών επτά Δήμων.
-  Στόχευση στη βιώσιμη αειφόρο ανάπτυξη. Δηλαδή στην ανάπτυξη που διατηρεί σε ισορροπία το τρίπτυχο: Οικονομία - Κοινωνία - Περιβάλλον.
- Στήριξη συνολικά της τοπικής οικονομίας μέσα από σοβαρές αναπτυξιακές πρωτοβουλίες και προγράμματα.
- Διαμόρφωση ολοκληρωμένου επιχειρησιακού σχεδίου για την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας και της αγροτικής παραγωγής της περιοχής μας
- Ενίσχυση των υποδομών Παιδείας, Υγείας και δημιουργία δομών Πρόνοιας για τα παιδιά, τους νέους, την τρίτη ηλικία και τους ανέργους.
- Ανάδειξη των Πολιτιστικών και Τουριστικών πλεονεκτημάτων της περιοχής για την προσέλκυση επισκεπτών όλο το χρόνο. Δημιουργία ισχυρού Πολιτιστικού Φορέα.
 Ποιο είναι το όραμα σας για την επαρχία Λαγκαδά;
Στοχεύουμε σε ένα Σύγχρονο Δήμο με Ανθρώπινο Πρόσωπο. Πιστεύουμε στην ιδιαίτερη αναπτυξιακή δυναμική του τόπου μας και πρόκειται να δώσουμε σκληρή μάχη για να αναδείξουμε τον νέο Δήμο Λαγκαδά σε ισχυρό διοικητικό κέντρο - πρωταγωνιστή στα βόρεια του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.
 Πως εξελίσσεται η προετοιμασία του προεκλογικού σας αγώνα, ενάμιση σχεδόν μήνα πριν από τις δημοτικές εκλογές; Θα μπορούσατε να μας αναφέρετε μερικά από τα ονόματα υποψηφίων δημοτικών συμβούλων που θα απαρτίζουν το συνδυασμό σας;
Βρισκόμαστε στην αρχή του επίσημου προεκλογικού αγώνα. Την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου στις 19.00 μ.μ.  εγκαινιάσαμε το εκλογικό μας κέντρο που βρίσκεται στο κέντρο του Λαγκαδά, στην οδό Λουτρών.
Ξεκινάμε ένα νέο κύκλο συναντήσεων με τους συνδημότες μας και τις συνδημότισσες σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα. Στόχος μας η καταγραφή των προβλημάτων του νέου μας δήμου, ο διάλογος και η ενημέρωση των συμπολιτών μας για τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ και την επόμενη ημέρα του νέου διευρυμένου Δήμου.
Έχουμε έτοιμο το πρόγραμμα μας, το οποίο και θα θέσουμε στην κρίση των συμπολιτών μας, προκειμένου να το αξιολογήσουν και μαζί να συνδιαμορφώσουμε τις κατευθυντήριες γραμμές διοίκησης και λειτουργίας του νέου μας δήμου.
Όσον αφορά το ψηφοδέλτιο, βρισκόμαστε στην τελική ευθεία συγκρότησης του. Η επιλογή των προσώπων που το απαρτίζουν γίνεται με το κυρίαρχο κριτήριο της διάθεσης προσφοράς στον τόπο τους και την αποδοχή τους από την τοπική κοινωνία, μέσα από την εργασία τους και την προσφορά στον δημόσιο βίο.
Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην συμμετοχή νέων ανθρώπων και γυναικών στο ψηφοδέλτιο μας. Εμπιστευόμαστε την νεολαία μας και μοιραζόμαστε μαζί τους τις αγωνίες και τους προβληματισμούς τους για ένα καλύτερο αύριο στον τόπο μας. Σεβόμαστε την γυναίκα που θέλει να συμμετάσχει στα κοινά θυσιάζοντας τον ελεύθερο χρόνο της από την οικογένεια και τα παιδιά της, προκειμένου να βοηθήσει με την ευαισθησία της και την αισθητική της στην βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων μας.
 Τελειώνοντας, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω πολύ για τη συνέντευξη και να κλείσω με μια τελευταία ερώτηση: Γιατί πιστεύετε ότι θα πρέπει να επιλέξουν ξανά εσάς για δήμαρχο οι δημότες του νέου δήμου Λαγκαδά;
Ο Δήμαρχος του νέου Δήμου Λαγκαδά απαιτείται να έχει επαρκή γνώση και ουσιαστική εμπειρία διοίκησης στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Απαιτείται να έχει ήδη σήμερα εκπονήσει πλήρη και σύγχρονη πρόταση διοίκησης του νέου μας Δήμου, τεκμηριωμένη, κοστολογημένη και υλοποιήσιμη, καθώς και ένα χρονοδιάγραμμα άμεσων ενεργειών για το πώς πρέπει να οργανωθεί, προκειμένου να καταστεί ισχυρός, βιώσιμος και ανταγωνιστικός.
Σ’ αυτή τη λογική καλούμε τους συνδημότες και τις συνδημότισσες μας να αξιολογήσουν την πορεία και την ιστορία του καθενός από τους υποψηφίους Δημάρχους. Να κρίνουν ποιος μπορεί να διοικήσει αυτόν τον τεράστιο δήμο με τις τόσες ιδιαιτερότητες και ανομοιογένειες.
Θεωρούμε ότι η εμπειρία μας οκτώ χρόνων στην διοίκηση ενός μεγάλου δήμου, το έργο μας, ο σεβασμός μας στις δημοκρατικές αρχές, η διαφάνεια και νομιμότητα στην λειτουργία της δημοτικής μας αρχής, μας δίνει σήμερα το δικαίωμα να διεκδικήσουμε την εμπιστοσύνη των συμπολιτών μας, εγγυώμενοι το σταθερό και σίγουρο τιμόνι στο νέο Δήμο Λαγκαδά.

Ξεκίνησε και επίσημα ο Δημήτρης Ράβναλης

Την Παρασκευή πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του εκλογικού κέντρου του δημάρχου Ασσήρου και υποψηφίου δημάρχου Λαγκαδά Δημήτρη Ράβναλη.  Το εκλογικό κέντρο του Δημήτρη Ράβναλη βρίσκεται στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ στο Λαγκαδά, στην οδό Γκόσιου
Την εκδήλωση παρακολούθησαν υποστηρικτές και υποψήφιοι με τον κ. Ράβναλη καθώς κι ο υποψήφιος με το ΠΑΣΟΚ περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Μάρκος Μπόλαρης.
Στην ομιλία του ο κ. Ράβναλης ανέφερε πως όραμά του είναι η δημιουργία ενός δήμου - στρατηγείου που θα υλοποιεί σημαντικές παρεμβάσεις και στρατηγικές σε όλα τα μεγάλα θέματα.

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Προς τον επερχόμενο Δήμαρχο του Ενιαίου Δήμου Λαγκαδά

Λίγες ημέρες πριν τις επερχόμενες Δημοτικές εκλογές, στον Δήμο όπου κατοικούμε, εργαζόμαστε και μεγαλώνουμε καθημερινά, τα πράγματα αλλάζουν (όπως και παντού στην Ελλάδα).
Ο Δήμος Λαγκαδάς γίνεται πλέον ένας τεράστιος σε έκταση Δήμος, με ανομοιογενή χαρακτηριστικά μεταξύ των περιοχών του. Άλλες περιοχές (π.χ. ο Λαγκαδάς-η πόλη) έχουν αστικά χαρακτηριστικά και προβλήματα (π.χ. στάθμευση), άλλες περιοχές έχουν αγροτικά προβλήματα (ορεινοί όγκοι), άλλες περιοχές φιλοξενούν το χώρο υγειονομικής ταφής απορριμμάτων όλου του Νομού και άλλα πολλά που δεν φτάνουν μία ανάρτηση για να αναλυθούν.
Το σίγουρο είναι ότι ο Νέος Δήμος Λαγκαδά που στην ουσία αποτελεί τη μισή και πλέον πρώην επαρχία Λαγκαδά είναι ένας Δήμος ξεχασμένος –εκ γενετής- από την κεντρική κυβέρνηση (οποιουδήποτε χρώματος και να είναι αυτή).
Σίγουρα βέβαια στο Λαγκαδά τα τελευταία χρόνια άλλαξαν πολλά. Κυρίως όμως στον –πρώην πλέον- Δήμο Λαγκαδά, έναν Δήμο με οργάνωση και μέγεθος μεγαλύτερο από τους άλλους. Το δυναμικό αυτό του Δήμου Λαγκαδά θα κληθεί κυρίως να σηκώσει το βάρος μιας διοικητικής μεταρρύθμισης που θα αλλάξει την καθημερινότητα στους κατοίκους δεκάδων χωριών και πόλεων της περιοχής.
Το μεγαλύτερο ζητούμενο για όλους θα είναι η ισόρροπη ανάπτυξη και η οικονομική διαχείριση. Ειδικά στη σημερινή εποχή του μνημονίου, θα πρέπει η επερχόμενη Διοίκηση του Δήμου να διαθέτει τις ικανότητες, την εμπειρία και τη συγκρότηση να παράγει έργο, διεκδικώντας κονδύλια από όλες τις δυνατές πηγές (ΕΣΠΑ, Ευρώπη κλπ.), ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να έχει την απαραίτητη ευαισθησία ώστε να κατανοεί τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής. Νιώθω ότι πρέπει να το επισημάνω αυτό, ιδιαίτερα σήμερα που βλέπω υποψήφιους οι οποίοι εποφθαλμιούν τη θέση του δημάρχου και δεν διστάζουν να τάζουν θέσεις και δουλειές στον οποιονδήποτε δυσαρεστημένο, προκειμένου να τον πείσουν.
Ας ξυπνήσουμε αδέλφια! Δεν γίνεται να αλλάξει η χώρα, αν δεν αλλάξει πρώτα ο τόπος. Βάλτε στοπ στις ανέξοδες υποσχέσεις και κρίνετε με βάση τις ικανότητες, την εμπειρία και την εντιμότητα του κάθε υποψηφίου.

Έγινε με μεγάλη επιτυχία ο 2ος Λαϊκός Δρόμος Λαγκαδά



ΟΛΟΙ ΤΡΕΞΑΝΕ

Η πολύ μεγάλη συμμετοχή σ’ όλες τις κατηγορίες στον 2ο Λαϊκό Δρόμο Υγείας και το γεγονός ότι η κεντρική πλατεία του Λαγκαδά κατακλύστηκε από παιδιά, γονείς και φίλους του αθλητισμού έδωσαν τον χαρακτηρισμό «οι πιο πετυχημένοι αγώνες του Λαγκαδά». Μαζική υπήρξε η συμμετοχή των μικρών παιδιών δημοτικού σχολείου στα 1000m με τους γονείς τους να καμαρώνουν για την προσπάθεια τους ενώ στους μαθητές γυμνασίων - λυκείων (2000m) πρώτοι σε αγόρια και κορίτσια ήταν αντίστοιχα ο Στάθης Μαυριδόπουλος και η Ανατολή Νιζαράτζε.

Τους αγώνες παρακολούθησαν ο Δήμαρχος Λαγκαδά Καραγιάννης Ιωάννης, ο Αντιδήμαρχος Αϊβαζίδης Χαράλαμπος, ο Πρόεδρος ΔΣ Γρηγορούδης Φώτης, ο Πρόεδρος των Λουτρών Λαγκαδά Δανάς Μάρκος, η Πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ Ντίνα – Λυκουρέντζου Βαρβάρα, οι Δημοτικοί Συμβουλοι Μυρώνης Ιωάννης και Πιπινίκας Λαζαρος και ο Πρόεδρος του ΓΣ Λαγκαδά Τομπούλης Αναστάσιος.

Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

2ος Λαϊκός Δρόμος Λαγκαδά

Ο Δήμος Λαγκαδά στα πλαίσια της προώθησης και ανάπτυξης του Αθλητισμού και στο πνεύμα της συμμετοχής και υγείας των πολιτών κάθε φύλλου και ηλικίας διοργανώνει την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου στην κεντρική πλατεία Λαγκαδά το 2ο Λαϊκό Δρόμο Υγείας Λαγκαδά.
Η εκκίνηση του δρόμου θα δοθεί στις 11:00 και οι συμμετέχοντες θα διανύσουν απόσταση 1000m (οι μαθητές δημοτικών) και 2000m σε κυκλική διαδρομή μέσα στην πόλη του Λαγκαδά.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι 45΄ πριν την έναρξη συμμετοχής στην γραμματεία του αγώνα. Στους τρεις πρώτους κάθε κατηγορίας θα απονεμηθούν αναμνηστικά έπαθλα και σε όλους τους συμμετέχοντες αναμνηστικό δίπλωμα.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΝΕΑΣ ΠΟΡΕΙΑΣ


Την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκαν στον Λαγκαδά τα εγκαίνια του κεντρικού εκλογικού κέντρου της παράταξης ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ με επικεφαλής τον υποψήφιο Δήμαρχο Λαγκαδά Γιάννη Καραγιάννη.

Η ανταπόκριση των πολιτών από όλους τους δήμους του διευρυμένου Δήμου Λαγκαδά ήταν μαζική. Περίπου 2000 άτομα παρευρέθηκαν και έδωσαν παλμό σε μία μεγαλειώδη εκδήλωση, μεταξύ των οποίων ο βουλευτής ΝΔ Β Θεσσαλονίκης κ. Καράογλου, οι τέως βουλευτές ΝΔ Β Θεσσαλονίκης κ. Σαλαγκούδης και Ζαχαράκης, ο τέως βουλευτής ΝΔ Α Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Ορφανός, ο υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης κ. Απόστολος Τζιτζικώστας,ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής ΝΔ Θεσσαλονίκης κ. Βαρτζόπουλος Δημήτρης και ο πρόεδρος της Β ΝΟΔΕ κ. Κυριάκος Λαζός καθώς και οι Δήμαρχοι Βερτίσκου, Κορώνειας, Λαχανά και Σοχού, πλήθος αντινομαρχών και υποψήφιων περιφερειακών και δημοτικών συμβούλων.

Ο Δήμαρχος Λαγκαδά κ. Γιάννης Καραγιάννης στην ομιλία του άφησε αιχμές για το αυτοδιοικητικό σχέδιο του Καλλικράτη κάνοντας σαφείς αναφορές στα προβλήματα εφαρμογής και λειτουργίας του. Περιέγραψε τα έργα της τελευταίας οκταετίας , κατά την διάρκεια της οποίας βρίσκεται στο τιμόνι του Δήμου Λαγκαδά και απαρίθμησε τις προγραμματικές θέσεις της παράταξης ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ, της οποίας είναι επικεφαλής κατά τις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές της 7ης Νοεμβρίου .

Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΑΓΚΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Ο Δήμαρχος Λαγκαδά κ. Γιάννης Καραγιάννης συμμετείχε την Τετάρτη 15/09/2010 σε έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Γενική Γραμματεία Μακεδονίας Θράκης με τους Υφυπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών για το πρόβλημα της μεταφοράς μαθητών στα σχολεία τους στο Νομό Θεσσαλονίκης. Ο κ. Καραγιάννης εξέθεσε την παρούσα κατάσταση και απέσπασε δεσμεύσεις από τους ιθύνοντες για την άμεση επίλυση του θέματος.

Την Πέμπτη 16/9/2010 το πρωί ενημέρωσε προσωπικά γονείς και μαθητές του λυκείου και γυμνασίου του Λαγκαδά για την εξέλιξη της σύσκεψης . Τόνισε ότι περιμένει από την κυβέρνηση να υλοποιήσει τις υποσχέσεις της και δεσμεύτηκε ότι την ερχόμενη εβδομάδα, αφού αξιολογήσει τα δεδομένα, θα δρομολογήσει σύσκεψη με τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων της περιοχής προκειμένου να συναποφασίσουν για τυχόν κινητοποιήσεις σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα τους.

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΑΓΚΑΔΑ

Προβληματική η λειτουργία του ΙΚΑ Λαγκαδά

Μετά από αλλεπάλληλες προσπάθειες και ιδιαίτερα πιεστική αλληλογραφία προς όλους τους εμπλεκόμενους κατά καιρούς διοικητές και υποδιοικητές του ΙΚΑ για την διευθέτηση του μείζονος θέματος της στελέχωσης της τοπικής μονάδας υγείας του ΙΚΑ στο Λαγκαδά, εισπράξαμε μόνο αδιαφορία και αδράνεια.
Η επίκληση του εντονότατου προβλήματος έλλειψης ιατρών, η λήξη των συμβάσεων της πλειοψηφίας των ιατρικών ειδικοτήτων, η αδρανής απογευματινή λειτουργία της μονάδας του ΙΚΑ και η ταλαιπωρία 18.000 ασφαλισμένων του ταμείου κάθε ηλικίας της περιοχής μας, που αναγκάζονται να διανύουν 25 χλμ. για να εξεταστούν δεν αποτελούν, προφανώς, αρκετά σημαντικά ζητήματα για την άμεση επίλυσή τους.
Η συνεχής όχληση προς τους αρμόδιους φορείς έπρεπε ήδη να εγείρει την ευαισθησία και να προκαλέσει την άμεση αντίδρασή τους ως την πλέον ενδεδειγμένη κίνηση ενός αληθινού Κράτους πρόνοιας.
Με την έλευση του Καλλικράτη και την διεύρυνση του Δήμου Λαγκαδά, το πρόβλημα θα διογκωθεί και θα αφορά πλέον στην ιατρική μέριμνα περισσότερων από 50.000 συμπολιτών μας.
H απάντηση των ιθυνόντων πρέπει να είναι άμεση και δραστική.

Διαλύεται η δημόσια υγεία

Ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου για τους ασθενείς στο ιατρείο του ΙΚΑ στον δήμο Λαγκαδά

Κάθε μέρα στήνονται στην… ουρά από τις 5 τα ξημερώματα, για να προλάβουν να δουν τον γιατρό, αλλά συνήθως ταλαιπωρούνται άδικα, αφού ο παθολόγος βλέπει τελικά όσους μπορέσει. Πρόκειται για 19.000 ασφαλισμένους του ΙΚΑ στον Λαγκαδά, οι οποίοι τρεις φορές την εβδομάδα δίνουν μάχη για να προλάβουν να πάρουν νούμερο και να υποβληθούν στις απαραίτητες εξετάσεις. “Εδώ και δύο μήνες ο παθολόγος έρχεται περιοδικά και όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε… Έτσι συμπεριφέρεται το κράτος πρόνοιας σε ανθρώπους που δούλεψαν μια ζωή και σήμερα δεν έχουν γιατρό”, καταγγέλλουν οι ασφαλισμένοι.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα του ιατρείου του ΙΚΑ που στεγάζεται την πόλη του Λαγκαδά, οι ασφαλισμένοι περιμένουν τον γιατρό κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή. Παρότι όμως στήνονται στην ουρά από τις 5 τα ξημερώματα για να πάρουν το “μαγικό χαρτάκι”, πολλές φορές φεύγουν άπραγοι, αφού ο γιατρός βλέπει μόλις 25 ασθενείς, από τους 60 - 65 που περιμένουν από το πρωί.
Το πρόβλημα παρουσιάζεται από τις αρχές του καλοκαιριού, οπότε ο παθολόγος και ο καρδιολόγος άρχισαν να εμφανίζονται σποραδικά στο ιατρείο του ΙΚΑ. Δηλαδή μόλις τρεις φορές την εβδομάδα, τη στιγμή που οι ασφαλισμένοι στην περιοχή του Λαγκαδά φτάνουν τις 18.000.
Ο οικείος δήμος, που εισπράττει εδώ και πολύ καιρό τα παράπονα των πολιτών για την ταλαιπωρία που υφίστανται, προσπάθησε να παρέμβει στη διοίκηση του ΙΚΑ, αποστέλλοντας αλληλογραφία στον διοικητή και τον υποδιοικητή, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Ο δήμαρχος Γιάννης Καραγιάννης μιλά για ιδιαίτερα πιεστική αλληλογραφία προς όλους τους εμπλεκόμενους στη διοίκηση του ΙΚΑ για τη στελέχωση της τοπικής μονάδας υγείας στο Λαγκαδά, αλλά “δυστυχώς εισπράξαμε μόνο αδιαφορία και αδράνεια”, σημειώνει χαρακτηριστικά. Πάντως, διευκρινίζει ότι το θέμα δεν αφορά την τοπική μονάδα του ΙΚΑ αλλά την κεντρική διοίκηση.

Διανύουν 25 χλμ. για να εξεταστούν
Ο πρόεδρος του ΚΑΠΗ Λαγκαδά, που είναι και ασφαλισμένος στο ΙΚΑ, Σταύρος Βλαχάκης, κάνει λόγο για ταλαιπωρία των ασθενών άνευ προηγουμένου. “Η έλλειψη γιατρών, κυρίως παθολόγων και καρδιολόγων, έχει ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι που είναι περασμένης ηλικίας να στήνονται στην ουρά από τις 5 και 5.30 τα ξημερώματα με την ελπίδα ότι θα εξεταστούν. Αλλά δυστυχώς ένας γιατρός δεν τους προλαβαίνει όλους και βλέπει συνήθως 20 με 25 άτομα από τα 60 με 65 που περιμένουν από το πρωί”, τονίζει ο κ. Βλαχάκης.
Κοινώς, όπως λεει, οι ασφαλισμένοι δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν και ακόμα χειρότερα, σημειώνει ο πρόεδρος του ΚΑΠΗ, υπάρχουν άνθρωποι που αναγκάζονται να διανύουν έως και 25 χλμ., για να εξεταστούν. “Αλλά μάλλον δεν αποτελούν, προφανώς, αρκετά σημαντικά ζητήματα για την άμεση επίλυσή τους από τη διοίκηση του ΙΚΑ”, τονίζει ο ίδιος.
Πάντως, αν η διοίκηση του ΙΚΑ δεν στείλει γιατρούς, το πρόβλημα θα γιγαντωθεί σε λίγους μήνες με τη συνένωση επτά δήμων σε έναν στο πλαίσιο του “Καλλικράτη”, οπότε οι ασφαλισμένοι θα φτάνουν τις 50.000. “Η συνεχής όχληση προς τους αρμόδιους φορείς έπρεπε ήδη να εγείρει την ευαισθησία τους ως την πλέον ενδεδειγμένη κίνηση ενός κράτους πρόνοιας”, υπογραμμίζει ο δήμαρχος κ. Καραγιάννης, ο οποίος προσθέτει ότι με την έλευση του “Καλλικράτη” και τη διεύρυνση του δήμου Λαγκαδά, το πρόβλημα θα διογκωθεί και θα αφορά πλέον την ιατρική μέριμνα περισσότερων από 50.000 ασφαλισμένων πολιτών.

ΠΗΓΗ: Εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ρεπορτάζ της Φανής Σοβιτσλή

Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

Αστική συγκοινωνία σε εννέα δήμους της επαρχίας Λαγκαδά

Νόμος του κράτους αναμένεται να γίνει στα τέλη Σεπτεμβρίου η σύμβαση που υπογράφηκε ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και τον Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), μέσα από την οποία επιδιώκεται να βελτιωθεί η συγκοινωνία του νομού, αφού σε συνεργασία του οργανισμού με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης επεκτείνονται οι αστικές συγκοινωνίες στους κατοίκους των εννέα δήμων του επαρχείου Λαγκαδά και το συγκοινωνιακό έργο θα αυξηθεί κατά 50% σε σχέση με το έργο που εκτελεί σήμερα το ΚΤΕΛ.

Αναλυτικότερα, με το άρθρο 16 του νομοσχεδίου κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου η σύμβαση που υπογράφηκε στις 8 Απριλίου 2010 μεταξύ των εκπροσώπων του ελληνικού Δημοσίου και του ΟΑΣΘ, με αντικείμενο την τροποποίηση και συμπλήρωση της οικονομικής συμφωνίας για την ανάθεση, εκτέλεση και εκμετάλλευση της αστικής συγκοινωνίας στην περιοχή της Θεσσαλονίκης. Η προς κύρωση σύμβαση προσυπογράφηκε από τους εκπροσώπους του Συνεταιρισμού Εργαζομένων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης (ΣΕΑΣΘ) και της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ.

Η νέα σύμβαση κρίνεται απαραίτητη, καθώς στοχεύει:

- στη βελτίωση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης στους κατοίκους των εννέα δήμων του επαρχείου Λαγκαδά, που μετά την επέκταση της αστικής περιοχής του ΟΑΣΘ που έγινε σε 15 δήμους του νομού Θεσσαλονίκης (το Σεπτέμβριο του 2003), η εξυπηρέτησή τους είχε επιδεινωθεί.

- Στη βελτίωση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης, με την προσθήκη νέου αριθμού λεωφορείων, που κρίνονται αναγκαία έως την έναρξη λειτουργίας του μετρό.

- Στη μείωση του κόστους μετακίνησης των κατοίκων των εννέα δήμων του επαρχείου με τη συνδυασμένη χρήση των συγκοινωνιών για το σύνολο του νομού Θεσσαλονίκης μέσω του σταθμού μετεπιβίβασης, που θα ιδρυθεί στο Λαγκαδά.

Γραμμές - δρομολόγια

Ο νέος σταθμός μετεπιβίβασης θα κατασκευαστεί σε χώρο του ΚΤΕΟ, στην οδό προς Κολχικό και Ανάληψη ενώ, ιδρύεται από τον ΟΑΣΘ νέα λεωφορειακή γραμμή – κορμός με αφετηρία το σταθμό μετεπιβίβασης και τέρμα στο ευρύτερο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Επίσης, ιδρύονται οι τοπικές λεωφορειακές γραμμές:

- Σταθμός μετεπιβίβασης Σταυρούπολης – Ανω Λαγυνά – Λαγυνά – Λαγκαδάς.

- Λαγκαδάς – Ηράκλειο – Περιβολάκι – Κάτω Λαγυνά – Λαγυνά – Καβαλάρι – Λαγκαδάς.

- Λαγκαδάς – Καβαλάρι – Λαγυνά – Κάτω Λαγυνά – Περιβολάκι – Ηράκλειο – Λαγκαδάς.

- Χρυσαυγή – Παπακυριαζή –Λαγκαδάς –Κολχικό – Ανάληψη – Δρακόντιο.

- Λαγκαδάς – Ασσηρος – Κριθιά.

Το ΣΑΣΘ, κατόπιν εισήγησης του ΟΑΣΘ, θα καθορίσει τις διαδρομές και τα δρομολόγια, τις αφετηρίες, τα τέρματα και τις στάσεις, τα προγράμματα και τον ακριβή αριθμό δρομολογίων κατά τη χειμερινή και θερινή περίοδο, όπως καθημερινές, Σάββατα, Κυριακές και αργίες.

Η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση των δήμων που βρίσκονται εκτός της αστικής περιοχής του ΟΑΣΘ, (δήμοι Ρεντίνας, Αγ. Γεωργίου, Απολλωνίας, Αρέθουσας, Βερτίσκου, Εγνατίας, Καλλινδοίων, Μαδύτου και Σοχού).

Επίσης, αναλαμβάνει την ίδρυση και λειτουργία των εξής τοπικών – τροφοδοτικών λεωφορειακών γραμμών:

1η γραμμή: Λαγκαδάς – Βερτίσκος.

2η γραμμή: Λαγκαδάς – Σοχός, ενώ επιπλέον θα εκτελούνται δρομολόγια διά των εναλλακτικών διαδρομών Λαγκαδάς – Σοχός – Αρέθουσα και Λαγκαδάς – Σοχός – Ασκός – Αρέθουσα.

3η γραμμή: Λαγκαδάς – Προφήτης – Ασκός – Σοχός, ενώ επιπλέον θα εκτελούνται δρομολόγια διά των εναλλακτικών διαδρομών Λαγκαδάς – Προφήτης – Ασκός – Σοχός – Αρέθουσα και Λαγκαδάς – Προφήτης – Ασκός – Αρέθουσα.

4η γραμμή: Λαγκαδάς – Κολχικό – Δρακόντιο – Ανάληψη – Ευαγγελισμός – Σχολάρι – Προφήτης – Σχολάρι – Νυμφόπετρα – Ρεντίνα – Σταυρός – Ασπροβάλτα.

Ο ακριβής σχεδιασμός των λεωφορειακών γραμμών και οι εναλλακτικές διαδρομές θα γίνει από το ΣΑΣΘ ύστερα από πρόταση του ΟΑΣΘ και γνώμη της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Τα δρομολόγια θα είναι προσαυξημένα τουλάχιστον κατά 50% έναντι των έως σήμερα εκτελουμένων από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

ΚΤΕΛ

Επίσης, το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει την ίδρυση και λειτουργία των εξής υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών:

1η γραμμή: Θεσσαλονίκη – Ζαγκλιβέρι, που θα εξυπηρετείται απευθείας και διά των εναλλακτικών διαδρομών Θεσσαλονίκη – Σαρακίνα – Αγ. Χαράλαμπος – Ζαγκλιβέρι – Αδάμ – Καλαμωτό και Θεσσαλονίκη – Σαρακίνα – Αγ. Χαράλαμπος – Ζαγκλιβέρι – Πετροκέρασα.

2η γραμμή: Θεσσαλονίκη – Ασπροβάλτα, που θα εξυπηρετείται διά των εξής διαδρομών:

α) μέσω της Εγνατίας οδού με τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ρεντίνα – Σταυρός – Ασπροβάλτα (γραμμή εξπρές).

β) μέσω της πααλαιάς ΕΟ Νο2 με τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Νικομηδινό – Στίβος – Περιστερώνας – Λουτρά Βόλβης – Απολλωνία – Ν. Μάδυτος – Ρεντίνα – Σταυρός Ασπροβάλτα.

γ) μέσω της παλαιάς ΕΟ Νο2 με τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Νικομηδινό – Στίβος – Περιστερώνας – Λουτρά Βόλβης –Νέα Απολλωνία – Ν. Μάδυτος – Ρεντίνα – Σταυρός – Ασπροβάλτα.

3η γραμμή: Θεσσαλονίκη – Νικομηδινό – Στίβος – Περιστερώνας – Λουτρά Βόλβης – Νέα Απολλωνία – Απολλωνία – Μελισσουργός – Κοκκαλού – Ν. Μάδυτος – Μόδι.

Ο ακριβής σχεδιασμός θα γίνει από τον ΣΑΣΘ, έπειτα από πρόταση του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και γνώμη του ΟΑΣΘ. Τα δρομολόγια θα είναι προσαυξημένα τουλάχιστον κατά 25% έναντι αυτών που εκτελούν σήμερα τα ΚΤΕΛ.

Κόμιστρα

Η πολιτική κομίστρων για τις αστικές συγκοινωνίες που θα εκτελούνται από τον ΟΑΣΘ θα καθορίζεται με υπουργική απόφαση και ίδια θα είναι και τα κόμιστρα των ενδονομαρχιακών υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών που θα εκτελούνται από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και είναι τοπικές – τροφοδοτικές στο Σταθμό Μετεπιβίβασης Λαγκαδά ή σε οποιοδήποτε άλλο σταθμό μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ.

Τα κόμιστρα των ενδονομαρχιακών υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών που εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ και είναι απευθείας από και προς τη Θεσσαλονίκη είναι κατ’ ελάχιστον μειωμένα κατά 50% των καθοριζομένων και αποτελούν έσοδα του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Με προγραμματική σύμβαση που θα υπογραφεί μεταξύ ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, μεταξύ άλλων το ΚΤΕΛ αναλαμβάνει την υποχρέωση να προμηθευτεί σύστημα τηλεματικής και ακυρωτικά μηχανήματα συμβατά με του ΟΑΣΘ, όπως και να προμηθεύσει το προσωπικό της με προτυπωμένα εισιτήρια του ΟΑΣΘ για να τα πωλούν στους επιβάτες των απομακρυσμένων περιοχών. Ο ΟΑΣΘ δύναται να πραγματοποιεί ελέγχους με προσωπικό του για τη διασφάλιση των εσόδων και την αξιόπιστη εκτέλεση των συμβατικών υποχρεώσεων του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Ο ΟΑΣΘ, ως μοναδικός συγκοινωνιακός φορέας της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης, μέχρι την έναρξη λειτουργίας του μετρό, μπορεί να αυξήσει τα λεωφορεία ή να επεκτείνει την περιοχή ευθύνης του, ή να παράσχει τις υπηρεσίες του συμπληρωματικά με άλλο φορέα. Με την προς κύρωση σύμβαση, μεταξύ άλλων, προκύπτουν 9 νέες ακέραιες μετοχές που επιμερίζονται κατά 3 στον ΟΑΣΘ, 3 στο Συνεταιρισμό Εργαζομένων και 3 στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Επίσης, 27 άτομα του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα μεταφερθούν στον ΟΑΣΘ (20 οδηγοί, 2 προσωπικό κίνησης, 2 διοικητικό προσωπικό και 3 τεχνικό – εργατικό προσωπικό) σε θέσεις που θα καλυφθούν ύστερα από αιτήσεις, κατά προτεραιότητα. Σε περίπτωση που οι αιτήσεις είναι περισσότερες, προηγούνται οι πολύτεκνοι και οι έχοντες περισσότερα παιδιά και ακολουθούν οι έγγαμοι χωρίς τέκνα και οι άγαμοι.

ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Αγγελιοφόρος - Ρεπορτάζ Χαρά Λεμονή

Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

“Πράσινη” Λουτρόπολη στο Λαγκαδά




Σε πρότυπο θερμαλιστικό ιαματικό κέντρο της Βόρειας Ελλάδας φιλοδοξεί να καταστήσει ο δήμος Λαγκαδά τα λουτρά της περιοχής, τα οποία εδώ και 11 αιώνες συνδέονται με την ιαματική υδροθεραπεία.

Οι εγκαταστάσεις έχουν εκσυγχρονιστεί από τον δήμο, ο οποίος επένδυσε 3 εκατ. ευρώ, προσελκύοντας επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Το σύνθημα του δήμου για την προσέλκυση επισκεπτών στα λουτρά -νεαρών ηλικιών αλλά και μεγαλύτερων, που τα προτιμούν για θεραπευτικούς λόγους- είναι “Βουτιά… στην ιστορία”. Και αυτό, καθώς οι λουόμενοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν για τη χαλάρωσή τους έναν από τους δύο μοναδικούς βυζαντινούς λουτήρες, τον “Ιουστινιανό” και τη “Μυγδονία”, που χρονολογούνται από το 900 μ.Χ. και το 1.400 μ.Χ., αντίστοιχα. Ο δήμος, εκτός από την επένδυση που έκανε για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, εκπόνησε και σχετική μελέτη για να σώσει το φυσικό υλικό που υπάρχει στις πηγές, καθώς παλαιότερα έγιναν γεωτρήσεις που είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της θερμοκρασία του νερού.

Τα λουτρά, αρχαιολογικό μνημείο
Αναφερόμενος στον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων των λουτρών, ο δήμαρχος Λαγκαδά Γιάννης Καραγιάννης επεσήμανε ότι η επένδυση του δήμου ήταν επιβεβλημένη σε έναν χώρο από τον οποίο οι επισκέπτες έχουν απαιτήσεις. Χαρακτήρισε τα λουτρά αρχαιολογικό μνημείο, δεδομένου ότι λειτουργούν δύο βυζαντινοί ομαδικοί λουτήρες με μαρμάρινες βρύσες, γεγονός που αποκαλύπτει, όπως είπε, ότι “και οι πρόγονοί μας έκαναν ό,τι και εμείς σήμερα.
Να σημειωθεί ότι το νερό στα λουτρά έρχεται υπογείως και πως για τους λουόμενους διατίθενται ομαδικοί και ατομικοί λουτήρες. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τον “Ιουστινιανό”, τον ομαδικό βυζαντινό λουτήρα του 900 π.Χ., με θόλο και μαρμάρινες βρύσες, τη “Μυγδονία”, τον βυζαντινό ομαδικό λουτήρα του 1.400 μ.Χ., και την “Κορώνεια”, τον σύγχρονο ομαδικό λουτήρα που προσφέρεται για ιδιωτική χρήση σε παρέες και οικογένειες. Υπάρχουν ακόμα 21 ατομικά υδρομασάζ, 20 ατομικοί λουτήρες και ο ομαδικός λουτήρας “Θερμία Άρτεμις”, ο οποίος έχει διαμορφωθεί για θεραπεία παθήσεων.

Και τόπος ψυχαγωγίας τα λουτρά
Οι επισκέπτες, εκτός από τον χώρο των ιαματικών λουτρών, μπορούν να ανακαλύψουν και έναν τόπο χαλάρωσης, άθλησης και ψυχαγωγίας, καθώς υπάρχει μία τεράστια καταπράσινη έκταση για αθλοπαιδιές. Η συστηματική οργάνωση των λουτρών άρχισε το 1925, ενώ από το 1920 έως το 1938 τα λουτρά ήταν αντικείμενο μελετών κορυφαίων ελλήνων και ξένων επιστημόνων. Μεταπολεμικά, τα λουτρά του Λαγκαδά συγκαταλέγονται στις πέντε μεγαλύτερες λουτροπόλεις της χώρας. Ο αριθμός των λουομένων κατά τη λουτρική περίοδο (Ιούνιος - Οκτώβριος) τη δεκαετία του ’50 έφτανε τις 7.000 ετησίως.

ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Μακεδονία, άρθρο της Φανής Σοβιτσλή